- Úvod
- Přehled modulů
- Reporty
Reporty
Modul systému umožňující tvorbu reportních sestav požadavků a jejich následný tisk nebo export do formátu CSV.
Význam reportů
Helpdesk zahrnuje celou řadu dat, která mohou posloužit jako důležitý zdroj informací, jsou-li správným způsobem interpretována. K tomuto účelu slouží modul Reporty, který data zpracuje, vyhodnotí a zobrazí ve formě výstupní sestavy.
Tyto výstupy poté mohou složit nejrůznějším účelům, uvádíme pouze nejčastější:
- Podklady k účetnictví
- Podklady k hodnocení kvality práce a servisu
- Odhalení nejčastějších zdrojů problémů
- Plánování kapacit
- Hodnocení efektivity práce řešitelů
- Ekonomické hodnocení projektů
Práce s reporty
Práce s reporty je jednoduchá. Uživatel zvolí předem definovanou reportní sestavu, jejíž data chce zobrazit. V nové záložce prohlížeče se zobrazí kompletní report v požadované podobě a struktuře dat.
Nad zobrazenou reportní sestavou lze nastavovat filtrování dat (např. data, řešitele, stavu, kategorie, priority, atd.). Je-li nastaven nějaký filtr, zobrazí se omezení tímto filtrem textově také přímo v reportní sestavě.
Další možnosti, které reportní sestava nabízí je export dat do formátu CSV nebo automatická funkce uložení či tisku.
Definice reportů
I reportní sestavu je možné definovat prostřednictvím XML. Součástí XML definice není jen samotná definice sestavy, ale i možnosti oprávnění a možnosti nastavování filtrů nad touto sestavou. Díky tomu má uživatel široké možnosti reportních sestav.
Základem těchto definicí je vytvoření nebo lépe řečeno využití parametrů obdobných jako v SQL jazyce. Tím se otevírají téměř neomezené možnosti definice reportních sestav.
Exporty reportních sestav
Každá reportní sestava má možnost tisku a exportu do formátu Excelu (xlsx) nebo Wordu (docx). V rámci definice je možné definovat hodnoty, které budou po stisknutí tlačítka exportovány. V rámci exportů jsou plně respektovány aktuálně nastavené filtry nad daným reportem.