Historie verzí
Finální verze nové generace helpdeskového systému s produktovým názvem HelpDesk studio navazuje na předchozí aplikaci ProblemReport a byla spuštěna 14.1.2014. Od té doby bylo implementováno mnoho nových funkcionalit a rozšíření v následných verzích. V tabulce níže jsou popsány nejvýznamější z nich.
HelpDesk studio 2018
Verze |
Datum publikace |
Novinky v dané verzi |
6.83 |
8.2.2018 |
- Byl nasazen update mobilních verzí aplikace (iOS, android), který zahrnuje následující úpravy:
- redesign uživatelského rozhraní vč. ikonografie,
- přidání nových pohledů,
- úpravy a rozšíření dialogových hlášek,
- dílčí opravy a optimalizace.
|
6.75 |
4.1.2018 |
- Přidání nové akce DLLSearchAction, která nově umožňuje volat jakékoli importované knihovny a využívat tak externích funkcí i mimo funkce definované v rámci systému.
- Přidání pohledu v zobrazení Ganttova diagramu.
- Přidání extension pro fixní tabulky, což umožňuje konfigurovat a rozšiřovat strukturu systémových tabulek o další atributy.
|
HelpDesk studio 2017
Verze |
Datum publikace |
Novinky v dané verzi |
6.64 |
15.11.2017 |
- Přidání možnosti vytvářet vlastní šablony pro předvyplnění hodnot formulářů.
- Rozšíření podpory odesílání zpráv přes SMS bránu DirectSMS.
|
6.56 |
2.10.2017 |
- Přidání kalendářového zobrazení pohledu.
- Přidání nového nástroje CKFinder pro správu souborů a obrázků.
|
6.39 |
13.9.2017 |
- Přidání nové funkcionality EventLogu, která nabízí správci systému ucelené informace o událostech vyvolaných během systému (logování chyb, volání, generovaných SQL dotazů do databáze).
Tento log je užitečnou pomůckou pro následné snazší ladění a úpravy konfigurace systému.
- Přidání kontextového menu k pohledům, díky kterému lze kopírovat data do clipboardu.
|
6.20 |
2.7.2017 |
- Systém Helpdesk studio byl globálně rozšířen o mnoho dodatečných funkcí umožňující XML konfiguraci do podoby systému pro správu obsahu (CMS).
- Přidání nové akce Message, která vyvolá zobrazení dialogu se zprávou.
- Přidání funkcionality zaslat report na e-mail ve formě PDF.
- Přidání možnosti editovat a mazat komentáře v diskuzi u záznamů.
- Rozšíření REST API o nové metody pro načtení seznamu uživatelů.
|
6.14 |
3.4.2017 |
- Přidání oprávnění viditelnosti pro vkládané přílohy k požadavku.
- Byly přidány nové formulářové komponenty:
- ActionButtonControl - tlačítko, pro které lze z Workflow definovat konkrétní akci např. dohledání adresy dle dostupných souřadnic, dohledání záznamu v cizí databázi, apod.
- MultiAutoCompleteControl - autocomplete komponenta s možností výběru více hodnot zároveň,
- DynamicPlaceHolderControl - obdoba komponenty DynamicInputControl, která hodnotu vloží do oddílu HTML tagu (div).
|
6.09 |
10.2.2017 |
- Byla přidána nová oprávnění pro nadřízené uživatelů, kteří mají práva vidět záznamy svých podřízených.
- Nově je možné pohodlně kopírovat oprávnění u uživatelů i skupin.
- Přidání možnosti importovat a exportovat překlady.
|
HelpDesk studio 2016
Verze |
Datum publikace |
Novinky v dané verzi |
6.02 |
21.12.2016 |
- Přidání vizualizace nakonfigurovaného WorkFlow v diagramovém zobrazení.
- Přidání možnosti definovat pořadí sekcí na nástěnce.
- Přidání možnosti nastavit autologin přes Google účet.
|
6.0 |
29.11.2016 |
- Rozšíření generování reportů do oblíbeného formátu PDF od společnosti Adobe.
- Vytváření požadavku tzv. GET požadavkem, tj. zavoláním URL adresy v konkrétním formátu.
- Zpřehlednění vytváření z e-mailů. Pokud je požadavek vytvořen z příchozího e-mailu ze známé domény, která ma vazbu na konkrétní firmu, je této firmě požadavek automaticky přiřazen.
- Nově je dostupná možnost vytváření, ukončování a komentování požadavků jako anonymní uživatel bez uživatelského přístupu do systému.
- Barevná indikace posledního řešitele požadavku. Ve výpisu lze nově jednoduše poznat, zda na požadavku pracoval naposledy někdo z vaší firmy či odjinud.
- Přidána podpora přihlášení přes sociální sítě Google a Facebook.
- Rozšířena funkcionalita pro vkládání příloh do e-mailů generovaných systémem.
|
5.102 |
29.9.2016 |
- Rozšíření konfigurace akcí e-mailů o možnosti vkládání adresátů do klasické či skryté kopie.
- Rozkopírování vložené diskuze v rámci sloučení či rozdělení požadavků, což umožní autorům duplicitních požadavků sledovat celý průběh řešení.
|
5.92 |
5.9.2016 |
- Přidána funkce avatarů. Uživatelé mohou nově ve svém osobním profilu nahrát fotku nebo obrázek, který se následně zobrazí v diskuzích.
- Přidání nové funkce oblíbených filtrů, která uživatelům umožňuje přidat často využívané filtry přímo do pohledu pro jejich rychlejší výběr.
- Nově je možné data formuláře jednorázově nahrát pomocí funkcionality hromadného importu. S tímto rozšířením tak odpadá pracné vkládání požadavků po jednom například při hromadném testování.
|
5.88 |
24.6.2016 |
- Přidána nová funkce podporující konfiguraci subscription pro nastavení dodatečných oprávnění.
- Přidány nové elementy:
- BigDataColumn - tento element dokáže optimálně pracovat s výpisem dlouhých textů,
- LastActivityCheckColumn - tento element identifikuje a barevně označí záznamy výpisu, které jsou nové od poslední aktivity uživatele,
- SetValueFromDatabase - element používaný ve worklfow, který slouží pro naplnění hodnoty formuláře hodnotou z databáze,
- CheckBoxColumn - element využívaný především pro hromadné operace umožňující výběr záznamů pomocí checkboxů.
- Přidán univerzální membership provider pro přihlašování, který umožňuje kombinaci přihlášení přes klasické účty i účty Active Directory.
|
5.73 |
8.4.2016 |
- Přidána nová funkce podporující konfiguraci subscription pro nastavení dodatečných oprávnění.
- Bylo rozšířeno REST API o nové parametry ReadOnly a Visible pro formulářové prvky a podporu komentářů a příloh pro metody GET a POST.
|
5.65 |
24.2.2016 |
- Vedle dalších vylepšení notifikací mohou nově uživatelé spravovat své notifikace přímo z osobního nastavení.
- Byly přidány nové formulářové komponenty:
- TableDropDownListControl - výběrník, který má po rozbalení podobu tabulky,
- NoteControl - komponenta pro vytváření poznámek s možnosti připnutí a podbarvení přímo v rámci konkrétního formuláře,
- RadioButtonListControl - položkový seznam s radiobutton přepínači,
- TagControl - jednoduchý rozbalovací výběrník s dostupností tagů pro štítkování záznamů,
- GeoLinkControl - komponenta, která zajistí vytvoření hypertextového odkazu přímo do mapy.
- Byla nasazena nová verze textového editoru pro nenáročnou správu a formátování textů.
|
5.6 |
27.1.2016 |
- Nová komponenta pro vytváření položkových seznamů ve formuláři.
Umožňuje libovolně přidávat nové řádky. Tato komponenta podporuje fulltext, kalendář i read only zobrazení.
- Možnost definovat tiskové sestavy pro jednotlivé záznamy i celé výpisy.
- Definování zástupných řetězců v textech přes více databázových tabulek.
|
HelpDesk studio 2015
Verze |
Datum publikace |
Novinky v dané verzi |
5.5 |
16.12.2015 |
- Kontrola záznamu vůči přepisu jiným uživatelem.
- Automatické rozpoznání a nastavení jazykové mutace systému.
- Uživatelské nastavení výchozího pohledu a modulu.
|
5.4 |
7.10.2015 |
- Úprava struktury XML ve vazbě na oprávnění.
- Přidání oprávnění - nadřízený autora, nadřízený řešitele.
- Doplnění nastavení notifikací na uživateli.
|
5.3 |
10.9.2015 |
- Kategorizace dle klíčových slov e-mailu.
|
5.24 |
29.6.2015 |
- Spuštění nové mobilní aplikace pro platformu iOS.
|
5.22 |
17.6.2015 |
- Spuštění nové mobilní aplikace pro platformu Android.
|
5.2 |
4.6.2015 |
- Vytvoření REST API.
- Rozšíření SLA o automatické operace.
|
5.1 |
25.2.2015 |
- Nové zobrazení dat pro reportní sestavy.
- Dopočet celkové odpracované doby u požadavku.
|
5.0 |
30.1.2015 |
- Rozšíření o zobrazení dat formou Timeline.
- Přidání nových reportních sestav.
- Přidání funkce označit záznam za oblíbený.
|
HelpDesk studio 2014
Verze |
Datum publikace |
Novinky v dané verzi |
4.4 |
11.11.2014 |
- Rychlé statistiky nad výpisy.
- Řešení napojení uživatelů na Active Directory.
|
4.3 |
22.9.2014 |
- Komentáře na externí autoritu.
- Odpovědi na komentáře z e-mailu.
- Přidání kontextové nápovědy systému.
|
4.25 |
2.7.2014 |
- Vytváření požadavku z e-mailu.
- Drag-and-Drop vkládání příloh.
- Logování nových událostí a zobrazení v historii.
|
4.2 |
27.5.2014 |
- Grafická úprava nástěnky a zobrazených grafů.
- Přidání modulu úkoly.
- Přidání skupin uživatelů.
|
4.14 |
3.4.2014 |
- Přidání funkce slučování požadavků s master požadavkem.
- Přidání nové funkce „Vytvořit za“.
- Rozšíření formuláře SLA o nastavení pracovní doby a svátků.
|
4.1 |
7.3.2014 |
- Přidání nového modulu Download zóna.
- Exporty do CSV.
- Oprava fulltextového vyhledávání a indexace.
|
4.0 |
14.1.2014 |
Finální verze nové generace helpdeskového systému s produktovým názvem HelpDesk studio. |
HelpDesk v. 1 - 3
Aplikace s produktovým názvem ProblemReport, byla předchůdcem systému HelpDesk studio a byla vyvíjena jako separátní aplikace.